10/01/2016

Ressenya: Harry Potter i el llegat Maleït

Hey Readers!

No sé si sabeu que sóc una potterhead des de que tenia uns 7 anys...
I com podreu comprendre així que va sortir el llibre jo ja estava a la cua comprant-lo...
I me’l vaig acabar en una hora i aquí teniu la ressenya!! Us aviso de que potser serà un xic llarga perquè.... I mean...#feels


 photo jk-rowling-posted-a-new-harry-potter-story-about-harry-potter_zpsfbhtyxxz.gif





Autors: J.K. Rowling, John Tiffany i Jack Thorne

Editorial: Empúries

Idioma: Català

Preu: 19€

Saga: Harry Potter #8








Basada en una nova història original de J.K. Rowling, John Tiffany i Jack Thorne, una nova obra de teatre de Jack Thorne, Harry Potter i el llegat maleït és la vuitena història en la sèrie de Harry Potter i la primera història oficial de Harry Potter que s'ha portat al teatre. L' estrena mundial de l'obra tindrà lloc al West End de Londres el 30 de juliol de 2016.
Ser Harry Potter no ha sigut mai senzill, i continua sense ser-ho ara que és un empleat carregat de feina a la Conselleria d’Afers Màgics, marit i pare de tres fills en edat escolar.
Mentre el Harry ha de conviure amb un passat que es resisteix a quedar enrere, el seu fill petit, l’Albus, intenta alliberar-se del pes d’un llegat familiar que no ha volgut mai. Però de cop el passat i el present es conjuguen de manera sinistra, i pare i fill descobreixen una veritat desagradable: a vegades el mal sorgeix als llocs més inesperats.



Uf1... Moltes coses a dir!
Em vaig llegir Harry Potter quan tenia 7 anys...  i vaig créixer amb ell és podria dir.. encara que no vaig haver de patir per si sortien els llibres. Per sort ja estaven tots publicats.
Es una saga que em va enamorar de principi a fi, és la saga que més cops m’he rellegit ( 10 com a miním i sense exagerar) i ha marcat moltíssim la meva vida lectora!
I si, els 11 anys jo també volia la meva carta!

I com podeu comprendre si surt un vuitena part, encara que no sigui escrita del tot per la J.K Rowling... vull saber que ha passat amb els personatges!

Sincerament no sabia que esperar-me! Havia llegit ressenyes positives i negatives, coses que deien que estaven forçades, coses que no tenien sentit, que no els havia acabat de convèncer el format del teatre..etc!

I amb una mica de por vaig començar el llibre! I algunes coses vaig coincidir amb el que s’havia dit... i altres no.

I es que ens trobem 19 anys desprès amb els nostres estimadíssims protagonistes  i els seus fills.
En concret el fill mitjà d’en Harry i la Ginny, l’Albus Severus que comença el seu primer any i està preocupadíssim per la residencia que li pugui tocar.
A més de que porta el pes de ser el fill del famós Harry Potter, “l’Elegit”.
Això el frustrarà més del que en un principi pot semblar.
I en menys de dos pagines veiem a un Albus diferent en el següent any i encara una mica més adolescent....que portarà més d’un problema (i greu).
M’agradaria poder concretar una mica més però llavors perd una mica  la gràcia. I creieu-me quan us dic que val la pena.

Que m’ha semblat dons?

M’ha sorprès i m’ha agradat si. Encara que no estigui escrit 100% per la J.K Rowling jo crec que si que ha trobat l’essència i he tornat a reviure la màgia que vaig sentir quan els llegia. Perquè sens dubte la historia m’ha atrapat i en cap moment se m’ha fet pesat. Si, he somrigut llegint els encanteris i retrobant-me amb els vells personatges. M’he alegrat de tornar a veure Hogwarts. I he gaudit dels nous personatges....

Però jo no m’ho prenc com un vuitè llibre.... i crec que és millor. Perquè?
Dons perquè crec el final del setè llibre és senzillament genial i encara que em moria de ganes de saber que passava crec que és millor així.
I si, és oficial i això, però jo crec que si te’l llegeixes com a fanfic el gaudeixes molt més!
Perquè també he de dir que en el fons no deixa de ser una historia nova .i amb nous personatges..
I parlant de personatges... he de dir que fins el segon acte em venien ganes d’escanyar l’Albus #sorrynotsorry. Però també he de dir que m’encanta l’Scorpius Malfoy des de la pàgina 1.. aquí ho deixo.
Encara que a mi m’hagués agradat també conèixer en James i la Lily i conèixer una mica més la Rose.

I si ens centrem en els vells... he de dir que m’han fallat un xic el trio d’or. Es a dir em segueixen encantant... però m’han semblat un xic fluixos en el llibre.. es a dir que en aquets personatges si que els hi ha faltat essència.. (SPOILER: Perquè des de quan el Ron és el graciós de torn???? WTF?).
Encara que en Ron i l’Hermione són monisims i no està gens malament el que és dediquen.

Els meus preferits la Ginny i el Draco (si, el Malfoy!) crec que són els millors sens dubte!  
Però la McGonagall ho segueix petant!
I això si que no ho perdono, on són en Neville i la Luna??
Es a dir m’han faltat moltíssim!

El format teatre el contrari del que puguin dir, a mi no m’ha molestat gens i la veritat es que ho he llegit rapidíssim.
El que si ha passat es que m’han vingut unes ganes immenses de veure l’obra de teatre... si algú té una entrada de sobres que ho digui ;)

Amb Harry Potter i el llegat maleit revius la màgia si, t’emociones i et treu més d’un somriure.

Sens dubte un llibre que ha de llegir si ets un potterhead. Però el meu consell es que no t’ho prenguis com si fos una estricta continuació!

Puntuació


Espero que us hagi agradat! M'ha encantat compartir aquesta ressenya ja que mai us he parlat molt d'aquesta saga i realment m'encanta!

I vosaltres? Us l'heu llegit? Sou potterheads? Us el llegireu?
Us espero com sempre en els comentaris:)


2 comentaris:

  1. Hola wina!

    La veritat és que jo no m'he llegit cap dels llibres de Harry Potter (un crim, ho sé), però tot i això estic d'acord amb tu sobre això de que és millor llegir-ho com un fanfic!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aina Li!

      Ja t'estas llegint HP ;)!
      La veritat es que és una gran saga!

      Petons! Ens llegim:)

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)