5/16/2016

Ressenya: El noi de la casa de la muntanya

Hey Readers!

Avui us porto el nou llibre de l'escriptor John Boyne de la famosa novel·la El nen del pijama del ratlles... 

                   D· A· D· E· S   P· R· I· N· C· I· P·A·L· S

el noi de la casa de la muntanya-john boyne-9788416367474
Autor: John Boyne

Editorial:  Empúries

Preu: 14'50

Idioma: Català

Saga: No





                               S· I · N· O· P · S· I· S

Quan el Pierrot es queda orfe, es veu obligat a deixar la seva casa de París i començar una nova vida amb la seva tieta Beatrix, que fa de minyona a casa d'una gent acomodada, al cim dels Alps bavaresos, a Alemanya. Però no és una època normal. Corre l'any 1935 i la Segona Guerra Mundial està a punt d'esclatar. I aquella tampoc no és una casa normal, és el famós Berghof, residència de descans d'Adolf Hitler. Ràpidament, el Pierrot serà acollit i tutelat per Hitler, que el llançarà a un món nou cada cop més perillós: un món ple de terror, secrets i traïcions, del quan no serà gens fàcil escapar...




                 O· P · I· N· I· Ó   P· E· R· S· O· N· A· L


Aquest llibre va formar part d'un dels llibres que em vaig llegir durant les mil hores d'autocar del meu viatge de fi de curs..
La veritat, jo no m'he llegit el nen del pijama de ratlles, però evidentment sé de que va, com acaba etc.. (en fi, que sé tants spoilers que de moment no tinc intenció de llegir-lo).

En el noi de la casa de la muntanya tindrem un punt de vista des de l'altre banda. Si en el nen del pijama de ratlles ens explica la historia d'un nen jueu en un camp de concentració, en aquest ens explica la historia d'un nen tutelat per el mateix Adolf Hitler.
En Pierrot és un nen que viu feliçment a Paris fins que a l'edat del 7 anys quan els seus pares moren; s’acosten temps de guerra i es traslladat a un orfenat on aviat el reclamarà la seva tieta Beatrix que fa de majordoma a la residencia dels Alps de Hitler.

Arribarà allà espantat i aviat haurà de fer cas d'una sèrie de normes imposades en aquella casa i coneixerà la resta del personal. 
Hitler s'hi interessarà i començarà ensenyar-li el món des del seu punt de vista.
A partir d'aquí veurem com un innocent nen és tan fàcilment corromput. 

És un llibre que és llegeix molt ràpid i de seguida l'has acabat. Està ambientat des de que Hitler arriba el poder fins que s'acaba la 2na Guerra Mundial. Tot i així jo he tingut cert problema amb el protagonista. En Pierrot és un nen més aviat poca cosa, i que de vegades ha patit els "abusananos" això més tard influirà en ell de manera que tot el que li ensenyi Hitler el farà creure’s superior els demès. Comença sent un  nen encantador, però el llarg del llibre hi han hagut moments que m'ha irritat profundament.

El final és una de les coses que més m'han agradat, ja que sincerament no sabia com acabaria tenint en compte les circumstàncies i que passaria amb el protagonista.
Crec que és un bon final i bastant inesperat per part meva. Ja que sabem que Hitler mor.


En definitiva, si us va agradar El nen del pijama de ratlles aquest no us decebrà, i si us agraden els llibres amb un xic d’història tampoc

Puntuació

Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris!


4 comentaris:

  1. Hola Wina!

    Jo tampoc m'he llegit el nen del pijama de ratlles, però aquest llibre sembla molt interessant i la veritat és que m'intriga moltíssim com pot acabar una història com aquesta! Si tinc temps li donaré una oportunitat!

    Petoons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Aina!

      Et recomano que li donis una oportunitat! La veritat es que val la pena!

      Petons!

      Elimina
  2. Hola Wina!
    Doncs té mooooolt bona pinta! em crida molt l'atenció, espero donar-li una oportunitat!!

    Un petó i gràcies per la ressenya <3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hey Aria!

      Espero que li donis! Si es aixi ja m'ho faras saber!
      Petons!

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)