3/09/2016

Let's talk about...# Personatges femenines a la literatura juvenil

Hey Readers!

{Aquest post va amb un dia de retard, i hauria d’haver estat penjat ahir. No vaig tenir temps.} 

Feliç dia de la dona treballadora (amb retard) !! Avui és un post una mica especial, va dedicat a totes les noies que el llegeixin.
A més inaugurem la secció de Let's talk about...que serà una secció parlant sobre algun tema i debatent-lo .
Avui parlem del tipus de personatges femenins. Evidentment no estan tots, i aquets són els més freqüents.  També vull deixar clar que no és cap crítica els escriptors ni res per l’estil.
Espero que us agradi!







Aquest és un dels personatges més abundants que ens trobem a la literatura juvenil.
Són noies,  que tendeixen a ser bones nenes, no és considera ni guapa ni lletja i sempre li han de fer veure, sol tenir o poquíssima o zero experiència dins del tema amorós i en el 99% dels casos és verge..
Es fixen en nois que normalment són bastant oposats a ella i aquets tendeixen a ser bastant tiracanyes, i anar amb una cada setmana. Fins que és coneixes es clar!
També hi ha la variant on la noia és perfecte, però segueix tenint experiència nul·la en terrenys amorosos.

Podem trobar protagonistes així a: Tessa (After), Kathia (Mírame y Dispara) Abby (Meravellós desastre)




(Alerta! Tot i que les protagonistes personalment a mi no m'agradin gaire, no vol dir que els llibres no m'hagi agradat i la historia fos entretinguda!)




Aquestes últimament s'han posat molt de moda! Protagonistes de distòpies, Noies normals que de cop és veuen envoltades en una societat que per raons x han de canviar.
Noies valentes, lleials i disposades arriscar la seva vida per sobre dels demes!


Podem trobar protagonistes aixi en llibres com :  Tris (Divergent). Katniss (Els jocs de la fam,) Cassie ( La cinquena onada), Amèrica (La Selecció)






Són tan especials que les trobem en poquíssims llibres. Noies que trenquen tots els esquemes, que s'allunyen totalment dels tòpics i que ens ensenyen noies una mica més reals i en els qual ens podem sentir identificades.

Normalment ens trobem personatges així en histories contemporànies i realistes.



Podem trobar protagonistes així a: Eleanor (Eleanor&Park), Lynne (Sueños de Piedra) 




Aquestes també són bastant insòlites, i de fet només me n'he trobat 2 en tots els llibres que m'he llegit.  Unes heroïnes una mica diferents.
Heroïnes que des de la primera pàgina sabem que ja ho valen i elles ho saben.
Poderoses, letals i intel·ligents són els seus trets més característics.
Tot i així mantenen alguns tòpics com la inexperiència amb l'amor.

Podem trobar protagonistes així a: June (Legend) Celaena (Trono de Cristal)





Aquestes són normalment noies que formen part d'un equip i gràcies a la seva intel·ligència molts cops es salven del perill.

Intel·ligents i que són molt importants en moments clau de la vida dels personatges.

Podem trobar protagonistes així a: Hermione (Harry Potter) Annabeth (Percy Jackson)





I ja està! N’hi han moltes més, totes igual d’especials però no em podia passar la tarda fent una llista.
Personalment les meves preferides són les diferents ja que trenquen els tòpics en que estem acostumats i són grans personatges!
Tot i les altres també m’agraden força.

I vosaltres? Quines afegiríeu? Quines us agraden més? I que penseu dels personatges femenins de la literatura juvenil??

Us animo a tots que deixeu el vostre comentari! Us hi espero!

4 comentaris:

  1. Hola! m'ha encantat l'entrada! molt xula <3 ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci!
      M'alegro que t'agi agradat!

      Petons!

      Elimina
  2. ¡Hola! Com a tú, a mí m'agraden aquelles que són diferents y que no es deixen portar per cap xic. M'agraden els personatges amb personalitat, tant xics com xiques.
    No tinc res en contra de les noies bones i innocents, hi ha històries que m'han agradat amb aquest tipus de noies, és mol clixé pero no em desagrada. Allò que em desagrada és eixa part de "fins que el coneix". Últimament estan de moda les anomenades novel·les "new-adult", com les que has anomenat, que utilitzen sempre eixe tipus de personatge per poder desenvolupar una espècie d'obsessió sexual per un xic. Em sebla graciós, a mí no m'agrada massa, però respecte tots els gustos.
    Si tenira que quedar-me amb un tipus de personatge femení, diría que les heroïnes, tal vegada perquè sempre m'han agradat les històries d'acció i el coratge que mostren és sempre admirable.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!

      En realitat a mi les histories tipiques també m'agraden, però tampoc en exces i encara que algunes protagonistes m'han fet indignar una mica.
      La part "fins que el coneix" és en principi en general diguem que és quan fan "l'evolució". A mi les noveles "new adult" no em desagraden però fins a cert punt!

      Moltsimes gracies per comentar!!

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)