2/22/2016

Ressenya: Si decido quedarme

Hey Readers!

Avui us porto la ressenya d'una lectura conjunta de fa mooolt, dels blogs El pinguino lector i Palabras Achocolatadas






Autora: Gayle Forman

Editorial: Salamandra


Preu: 14,00


Idioma: Castellà


Saga: Si decido quedarme #1


Continuació: Lo que fue de ella






Mia tiene diecisiete años, un hermano pequeño de ocho, un padre músico y el don de tocar el chelo como los ángeles. Muy pronto se examinará para entrar en la prestigiosa escuela Julliard, en Nueva York, y, si la admiten, deberá dejarlo todo: su ciudad, su familia, su novio y sus amigas. Aunque el chelo es su pasión, la decisión la inquieta desde hace semanas. Una mañana de febrero, la ciudad se levanta con un manto de nieve y las escuelas cierran. La joven y su familia aprovechan el asueto inesperado para salir de excursión en coche. Es un día perfecto, están relajados, escuchando música y charlando. Pero en un instante todo cambia. Un terrible accidente deja a Mía malherida en la cama de un hospital. Mientras su cuerpo se debate entre la vida y la muerte, la joven ha de elegir si desea seguir adelante. Y esa decisión es lo único que importa.








Aquest llibre el tenia fitxat fa temps però mai m'acabava de decidir, quan els blogs de El pinguino lector i Palabras Achocolatadas van fer una lectura conjunta vaig decidir apuntar-m’hi.

Es un llibre que no supera les 200 pagines i es bastant ràpid de llegir. El llibre no m’ha desagradat, es a dir està bé, és tristet  però tot i així hi han algunes coses que no m'han acabat de convèncer.
La Mia és una noia que està punt d'entrar a una prestigiosa escola de Julliard ja que és brillant tocant el violoncel, té família, amics i un novio  que l'estima moltíssim.
Tot canvia un dia que se'n va a una excursió familiar, on tenen un accident de cotxe que els hi canvia la vida per sempre, els pares de la Mia moren a l'acte i la Mia i el seu germà queden greument ferits i els traslladen a l'hospital.
A partir d'aquí la Mia es queda en un espècie de "llimb" on pot veure tot el que passa a l'hospital i el seu cos, però evidentment sense poder intervindré.





“No estoy segura de que este mundo siga siendo mi sitio. No estoy segura de querer despertarme.”

I aquí venen els punts que no m'han acabat de convèncer, aviam, durant tot el llibre no hi ha acció, es a dir tot el llibre tracta d'una banda de que ha de fer la Mia si quedar-se el mon dels vius amb el que li queda de família, amics i novio o morir i anar-sen definitivament amb la família. Mentrestant es troben a l’hospital amb el novio, la millor amiga que la volen veure, com ho viuen tots...etc.
I per altre banda és veu com era la seva vida abans de l'accident, és a dir com va entrar a l'escola de música, com es va enamorar del seu novio, com va conèixer la millor amiga... etc.


Durant alguns moments del llibre tenia la sensació de que no avançàvem i això potser a fet que em desesperes una mica.


“Yo decido. Ahora lo sé. Y eso me aterra más que cuanto ha ocurrido hoy."

Els personatges tampoc m’han fet ni fu ni fa, es a dir que m’han caigut bé i això, però tampoc he empatitzat molt amb ells, es clar que la Mia ho passa malament i entenc el dilema però algunes parts les he trobat innecessàries .
Suposo que tampoc  he captat del tot l’essència del dramatisme, de que la noia perd la família i això, però creieu-me he llegit altres llibres que m'han transmès molt més.
El final? Previsible? Bé només dic que hi ha segona part.

A més a més hi ha una peli, i tot i que no l'he vista m'han dit que no està malament.

Si decido quedar-me és un llibre curt, lleuger, intens depèn de com t'ho miris i que pot arribar a emocionar.

Puntuació:

Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris!


4 comentaris:

  1. Hola Wina!

    Abans de res, dir-te que moltíssimes gràcies per participar en la lectura conjunta (a part de nosaltres dues, vas ser l'única que va participar XD). En quant al llibre, penso bastant igual que tu. És un llibre emotiu i fàcil de llegir, però a vegades peca de senzillesa. Però bé, vaig passar amb ell una bona estona, així que tampoc li puc demanar més.

    Un petó, ens llegim!

    PD: Ens veiem dissabte? :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Dons vaja, a la seguent ja s'apuntara més gent!
      Si el llibre es bastant senzill, però com dius tu tampoc pots demanar més:)
      El dissabte intentaré anar però no estic molt segura!

      Petons! Ens llegim:)

      Elimina
  2. Estic molt d'acord amb el que comentes. Hi ha moments de la novel·la que em resultaren avorrits; no hi ha acció. A més, la vaig començar amb les expectatives molt altes i després em va decebre prou. No he vist la peli, però m'agradaria fer-ho prompte per fer comparacions. Tal vegada la peli m'agrade més.
    Com diem els valencians, molts besets :))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Jo la veritat també la vaig començar amb expectatives molt altes! Suposo que això també va influir molt després... però que hi farem...
      Jo també vull veure la peli i fer comparacions!

      Petons!

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)