1/10/2016

Ressenya: Cartas de amor a los muertos

Hey Readers!

Avui us porto una ressenya d'un llibre que m'ha encantat, és per això que he decidit que serà la primera ressenya del 2016:)



Autora: Ava Dellaira

Editorial: Nocturna

Preu: 15'00

Idioma: Castellà

Saga: No







Todo comienza con un trabajo de Lengua: escribirle una carta a alguien que haya muerto.
Laurel escoge a Kurt Cobain porque su hermana lo adoraba. Y porque él murió joven, como ella. En poco tiempo tiene un cuaderno lleno de cartas a Judy Garland, Amy Winehouse, Heath Ledger y muchos otros. Sin embargo, no se las entrega a su profesora. Les escribe sobre el comienzo del instituto, sus nuevas amistades, su primer amor y sobre cómo está aprendiendo a vivir ahora que su familia se ha roto.
Y sobre lo que ocurrió cuando su hermana aún estaba viva.





Aviam, tenia aquest llibre fitxat des de que va sortir en angles i em vaig enamorar de la portada, si, ja sé no hem de jutjat un llibre per la portada però a mi aquella portada em va encantar i això sense saber ni de que anava...
Més endavant vaig poder llegir la sinopsis i vaig veure que aquell llibre semblava molt interessant, així dons el vaig afegir a la wishlist i me’n vaig oblidar. (Heu de pensar que encara quedava molt per la traducció el castellà)

Aquesta tardor vaig veure que finalment sortia publicat en castellà i que havien conservat la portada original *va ser amor infinit* i evidentment no vaig trigar a demanar-lo i el vaig demanar per Nadal on finalment va aparèixer!.
love reactions sailor moon fangirling swoon

Però clar, aquest llibre havia creat unes expectatives bastant altes (MOLT ALTES) i vaig tindre una mica de por de que no m'agrades...
Ara, un cop acabat el llibre puc dir que les ha complert, i sense enrotllar-me més comencem;)

nirvana kurt cobainLa Laurel és una noia a la qual fa poc que se li ha mort la germana, i això li ha causat un profund trauma. Ella i la May estaven molt unides i la Laurel l’adorava, a més de tenir una idea meravellosa sobre ella.
Quan mor evidentment creu que li cau el món a sobre, i decideix començar des de zero. Quan la professora de llengua li demana que escrigui una carta a una persona que ha mort, la Laurel no dubta en començar una sèrie de cartes explicant la seva vida... però sense arribar a entregar. Començarà amb en Kurt  Cobain, i anirà seguint amb persones, com Judy Garland, Amelia Earhart o Amy Winehouse.


"Mucha gente no hace lo que realmente quiere por miedo a no cumplir con las expectativas de los demás"

La Laurel ens explicarà com la seva família ha quedat destrossada desprès de la mort de la May, i com era la seva vida,i tot i que la seva família no era perfecte sempre sabia que estaria amb la seva germana. Una relació de germanes molt especial.
A l'institut nou farà nous amics i tornarà a començar però sempre tindrem la seva germana present.

Aquest llibre m'ha encantat. Es a dir m'encanta la originalitat de les cartes on també veurem parts de les vides de les persones a qui escriu i com van morir.
El ritme de lectura és ràpid i la trama enganxa, ja que veiem com avança la historia però també com era abans de que passes la tragèdia.


Els personatges son absolutament increïbles, cap és perfecte i això el fa més reals, la Laurel m'ha agradat però sempre admira tant a sa germana que s'ha oblidat d'ella mateixa, els amics que fa seran molt importants ja que ensenyaran moltíssim a la Laurel, i desprès hi haurà l’Sky, el noi del qual s’enamorarà. He de dir que la historia d’amor tampoc no és res de l’altre món i que se li donarà molta més importància a altres temes.

I finalment hi ha la May que també coneixerem encara que sigui morta, i tot i que veurem molt el punt de vista de la protagonista, i com la veia tan perfecte es deixaran entreveure com era en realitat la May. I no era perfecte.

"Puede que quieras que alguien te salve, o bien podrías querer salvar a alguien. Pero nadie
puede salvarte, no en realidad. No de ti misma."

En aquest llibre també veurem molts temes de l'actualitat, aspectes com la superació d'una mort propera, que és reflecteixen en el llibre i que ens faran pensar.

Bé, simplement dir-vos que aquest llibre és absolutament genial, que et fa reflexionar, que t'ensenya i emociona. I que val molt la pena llegir-lo.

Puntuació:

Perfecte!


Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris:)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)