8/11/2015

Ressenya: Cinder

Hey Readers!

Avui us porto la ressenya d'un llibre que em va enamorar! Es una distopia futuristica amb un fons molt familiar com són els contes clàssics, es a dir un retelling




cinder: croniques lunars 1-marissa meyer-9788499325507Autora: Marissa Meyer

Editorial: Estrella Polar

Preu: 16'95

Saga: Croniques lunars #1

Idioma: Català

Continuació: Scarlet
                                                                     




La Cinder és una mecànica extraordinària i també una ciborg que carrega un passat misteriós. Com una moderna Ventafocs, la Cinder ha de conviure amb una madrastra que la maltracta. Quan la seva vida es creu i amb la del príncep Kai, es trobarà enmig d’una batalla intergalàctica, i d’una atracció prohibida. Aleshores es debatrà entre el deure i la llibertat, la lleialtat i la traïció. Haurà de descobrir els secrets del seu passat per poder protegir el futur del món.
Cinder ("Cinder" by Marissa Meyer) as Cinderella







Aquest llibre me’l vaig llegir ja fa un temps, i la veritat es que em va agradar molt. Ja n'havia sentit a parlar aixi que un dia el vaig veure i no vaig poder evitar agafar-lo, és un llibre futuristic però la saga en si es un retelling dels contes de  la Ventafocs, la Caputxeta vermella, Rapunzel i la Blancaneus.
A Guide to Lunar Chronicles Character Traits | blog post by Marissa Meyer (Cinder art by Laura Hollingsworth - http://lostie815.deviantart.com/)I la novel·la ens presenta la historia de la Cinder, una noia cyborg (mig humana, mig robot), mecànica, amb dues germanastres i una madrastra espantosa.
Estem en un Futur a Nova Beijing, on tenim la Letumosis una malaltia que acaba amb tothom que l'agafa, una especie de "peste" del futur i que de moment ningú n'ha sortit viu.
Un dia el príncep demana a la Cinder que li arregli un aparell i de seguida s'entendran.
Paral·lelament, la Peony la seva germanastra i millor amiga té la mala sort d'agafar la malaltia i immediatament la seva madrastra la culpa i l'obliga anar a unes proves que es fan els cyborgs per fer-los servir de conillets d’índies per provar cures contra la Letumosis... Ningú ha sortit bé d'aquestes proves, però amb la Cinder canviaran les coses i serà llavors que començarà a preguntar-se que ha pogut passar i  que té d'especial.
Aquest llibre té el fons de la Ventafocs, però canviant una mica la trama i el final, està ple de detalls i subtrames però que fan molt més entretinguda la lectura.
La trama em va encantar, la idea aquesta del futur em va sorprendre molt ja que encara no havia llegit res semblant, i la veritat es que em va agradar com havia fet el futur, tot i que ja havíem tingut 4 guerres mundials!
Els personatges són genials! La Cinder se’ns dubte s’endú la palma, perquè és una protagonista que m’ha encantat , és forta i valenta, però sobretot m’ha agradat la seva evolució. En Kai també m’ha semblat molt mono però potser una mica massa jove per tindre tantes responsabilitats.
De secundaris em quedo amb la Iko, el robot de la Cinder que simplement es super divertida i et fa treure molts somriures.
Potser la part negativa ha estat que algunes coses han sigut una mica previsibles.
La historia té molta acció, i el romanticisme queda una mica apartat, tot i que es desenvoluparà el llarg de la saga.
El final? Brutal!  Et deixa amb moltes ganes d'Scarlet
Shocked Wow animated GIF
Reacció final!



Cinder és una historia distòpica que no et deixarà indiferent i que és ben adictiva.

Puntuació:
Increíble!
Us l'heu llegit? Us el llegirieu? Us va agradar?
Ens veiem en els comentaris!


2 comentaris:

  1. Hola Wina!

    Tinc moltes ganes de llegir la saga però si no m'equivoco no l'han traduït sencera, no? Si és així potser la llegeixi directament en anglès.

    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hey!

      Només estan traduits el primer i el segon:(
      tot i que potser Montena acabi la saga
      Pero val la pena llegirlos!
      Un petó!

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)