6/24/2015

Ressenya: El rastre brillant del Cargol

Hey Readers!

Ja es estiu! Com van les vacances! Avui us porto l'ultim llibre de la Gemma Lienas, un llibre una mica diferent dels que havia escrit fins ara.









Autora: Gemma Lienas

Editorial: Fanbooks

Idioma: Català

Preu: 14'90

Saga: No en té





En Sam té 16 anys i síndrome d’Asperger, una forma lleugera d’autisme. És un crac dels ordinadors, però té pocs amics i li costa interactuar amb els altres en la vida normal.Un dia coneix la Martina, i el seu món es capgira. Li agrada molt però n o sap com apropar-s’hi, i al poc temps descobreix que un assetjador l'està posant en  un greu perill. En Sam haurà d’esforçar-se molt en superar les seves limitacions si vol ajudar-la i desemmascarar el culpable.







No és el primer llibre de la Gemma Lienas que em llegeixo, vaig començar fa un temps amb la Carlota (Així és la vida Carlota) tots els seus diaris, i bitllet d'anada i tornada. 
Ara, feia molt que la Gemma no treia res, així que quan va treure el Rastre Brillant del Cargol, ja me’l vaig voler llegir.
El Rastre Brillant del cargol, està escrit de de un narrador extern però amb 3 punts de vista diferents que és combinen durant el llibre: ens presenta en Sam un noi amb Asperger , un noi de 16 anys molt bo en amb els ordinadors (on allà té els seus cyber-amics), i en el caiac vaja un geek, però una mica solitari a l'hora de fer amics, amb  un professor de filo una mica capullo i una germana 10 que el recolzarà en qualsevol situació. També coneixem la Martina una noia de 14 anys que és una gimnasta molt bona, amb una mala relació amb sa mare, una gossa el que li explica tot, i una noia que de seguida fa amics a Internet.
I per últim coneixem una tercera persona que no sabrem qui és fins el final, que és la persona que parla amb la Martina a través del xat, però tot i així des de el primer instant ja sabrem que no és la persona que diu que és i les seves intencions no són gens bones.

La historia és senzilla i no se’ns complicarà fins el final, en Sam coneixerà a la Martina de total casualitat a la biblioteca, i de seguida voldrà conèixer-la, però com que no és gaire bo amb les relacions i menys quan es tracta de lligar, demanarà ajuda a la seva germana Iris, una germana absolutament genial (que de fet dubto que n'hi hagi moltes com ella) que serà la primera en dir-li que s'apropi a ella i li donarà un munt de consells. 

Tot i així en Sam haurà de lidiar també amb un professor un xic gilipolles, i amb algunes situacions que se li presentaran el llarg del llibre.
Les parts de la Martina són una mica diferents, veurem la mala relació amb sa mare, les converses amb la persona del xat en el qual hi té un gran interès i tot el que pensa la Martina, a través del que li explica a la seva gossa.

I per últim les parts de l'assetjador es veu com aconsegueix enganyar-la i les seves intencions.
Aquest llibre m'ha sorprès i a la vegada m'ha agradat molt.
 Ha estat molt interessant veure com la Lienas aconseguit combinar el tema de l'assetjament a internet, amb el tema d'un nen amb síndrome d'Asperger. Per una banda he pogut veure que hi han molts assetjadors a Internet i que van a víctimes fàcils, i per altra m'he pogut ficar a la pell d'un nen amb Asperger i veure com és el seu món.

Es una novel·la lleugera, àgil i ràpid de llegir que t’enganxarà i voldràs saber com acaba, a més de tenir uns personatges genials.
El final? M'ha agradat, potser una mica previsible però tot i així està bé, això si hi ha una petita sorpresa que no m'esperava.

Amb el rastre brillant del Cargol veureu dues realitats que existeixen, i no us deixaran indiferents i si heu disfrutat amb llibres com els de la Carlota aquest no us decebrà.

Puntuació:

Gran combinació de temes!
Us l'heu llegit? Us va agradar? Us el llegirieu?
Us espero en els comentaris!

2 comentaris:

  1. Hola Wina,
    Sobre la Gemma Lienas, jo també em vaig llegir el llibre de bitllet d'anada i tornada i em va agradar molt. No sabia que havia tret un llibre nou i pel que dius té bona pinta. A més, els llibres que tenen personatges diferents dels típics m'atrauen, no sé perquè.. així que veure si me' puc comprar.
    Un petó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, de fet el va treure l'octubre del 2014, t'el recomano moltisim si t'agraden en especial els personatges diferents!
      Ja em diras que t'ha semblat!
      Un peto

      Elimina

Comentaras? Merci!
Pots deixar la teva opinio, pero sempre amb respecte, i has d'avisar en cas d'SPOILER :)